Personaliserede datadrevne løsninger
Kundedata er i dag ubetinget den mest værdifulde valuta. Anvendes den korrekt, kan det være yderst gavnligt for forretningen. Se hvordan du kan få mest ud af dine kundedata.
De fleste hjemmesider indsamler store mængder kundedata – alt fra åbnings- og klikrater på e-mails, brugerens adfærd på websitet, konverteringstendenser, antal viste sider, tid på websitet mm.
Formålet er at forstå kunderne og lære deres adfærd. Hvis man kan forstå hvilke mekanismer den enkelte bliver påvirket af, kan man præsentere relevant indhold for hver enkelt kunde på det rigtige tidspunkt.
Webudvikling med fokus på markedsføring er i konstant udvikling. At kunne præsentere det rette indhold til rette tid, er nøglen til succes Dette kaldes personalisering, og dine kunder forventer at blive præsenteret for individualiseret relevant indhold mere end nogensinde før.
Når det kommer til Sitecore-platformen, er mulighederne store og til dels ubegrænsede. Her er blot nogle få eksempler på, hvordan du kan anvende platformen, så den passer til dine kunders behov:
- Muligheden for at indsamle data på kundeniveau og få indsigt i den enkeltes adfærd i realtid
- Automatiske svar, baseret på kunderne interaktioner og identificering af kundesegmenter i form af personas
- Husk hvad den enkelte kunde har foretaget sig på tværs af kanaler, så som købsadfærd, kliks, formular udfyldninger, downloads mm. Faktisk enhver form for interaktion
- Husk hvad kunder tidligere har kigget på og ikke kun kendte og identificerede kunder, men også anonyme
- Mulighed for at adressere den enkelte kunde i forskellige kanaler, ved at anvende adfærdsdata, købsdata, eller eksterne data som gøres tilgængelig i Sitecore xDB
- Mulighed for at tilbyde relevante produkter, services eller andet relevant indhold baseret på adfærds- eller eksternt data
- Muligheden for at tilmelde kunder i marketing automation flows, for at guide dem igennem specifikke områder på websitet
Med Sitecores Experience Platform version 9, den nye Sitecore xConnect dataindsamling og Sitecore Cortex machine learning engine, åbnes op for endnu større muligheder.
Kundens adfærd, beslutninger, interaktioner og resultater bliver løbende behandlet og vurderet. Nu er du i stand til at afsløre de mest almindelige brugeradfærdsmønstre og kan bruge dine kunders historiske interaktionsdata. Dette giver mulighed for forudsigelser om, hvordan kunden vil interagere, næste gang vedkommende besøger dit websted. Dette giver helt nye muligheder for at præsentere endnu mere relevant personligt indhold baseret på forudsigelser.